De rekenkamer Den Haag
onderzoekt hoe het
gemeentebestuur
functioneert

De rekenkamer hecht groot belang aan een zorgvuldige werkwijze. Als u echter niet tevreden bent over ons handelen, dan kunt u hierover een klacht indienen.

De klachtenregeling van de Rekenkamer Den Haag is als volgt:
  • U kunt uw klacht telefonisch, schriftelijk of per email bij ons indienen.
  • Uit uw klacht moet duidelijk blijken waar u over wilt klagen.
  • Uw klacht dient vergezeld te gaan van uw naam, adres en telefoonnummer.
  • Indien u uw klacht schriftelijk indient, dan dient u deze te voorzien van een dagtekening en uw handtekening.
  • U ontvangt schriftelijk of per email antwoord van ons.
  • Wij handelen uw klacht binnen zes weken af.
Uw klacht wordt niet behandeld:
  • Indien uw klacht anoniem is.
  • Indien uw klacht reeds is afgehandeld.
  • Indien uw klacht niet direct betrekking heeft op het handelen van de rekenkamer.
  • Indien uw klacht betrekking heeft op gedragingen van meer dan één jaar oud.
  • Indien er al een (bezwaar- of beroeps)procedure loopt in relatie tot uw klacht.
Bent u niet tevreden met de manier waarop de Rekenkamer Den Haag uw klacht heeft afgehandeld, dan kunt u contact opnemen met de gemeentelijke ombudsman.